utorok 21. augusta 2012

Je to o ľuďoch

Vyberali sme hotel pre našu jesennú konferenciu a viaceré zariadenia sme v rámci našej dovolenky skusmo navštívili. Bolo zaujímavé sledovať rozdiely. Niektoré hotely boli krásne, niektoré zas poznačil čas a pristihli sme sa, že spočiatku sme mali sklon posudzovať ich najmä podľa výzoru.

Po dlhšom uvažovaní sme si nakoniec uvedomili, že v konečnom účtovaní hostia ocenia skôr služby, ako peknú fasádu.

Ako sme sa nakoniec rozhodli? Čo bola tá vec, ktorá zavážila najviac?

Súlad manažérky a jej personálu.

Vybrali sme totiž hotel, ktorý teraz v lete praskal vo švíkoch, čo býva prvý znak dlhodobej spokojnosti hostí. Jedli sme v reštaurácii, kde čašníci lietali v plnom nasadení a obsluhovala nás servírka, ktorá bola milá, usmievala sa, pohybovala sa rýchlo a na jej výkone sme nenašli nijakú chybu a to isté sa dalo povedať o jej kolegoch.

Bolo takmer osem hodín večer, servírka sa stále usmievala a vyžarovala z nej ochota, len pri veľmi pozornom sledovaní bolo vidieť, že už toho bolo v ten deň naozaj dosť.

Samotné jedlo bolo skvelé a patrilo k druhom, ktoré určite nepatrí k tým jednoduchým, ak ste niekedy pripravovali riadny kus roštenky, tak viete o čom je reč.

Mozaika do seba zapadla v okamihu, keď sme hovorili s manažérkou hotela. Predstavila sa nám mladá elegantná dáma, ktorá hovorila k veci, nič nezahmlievala a z rozhovoru bolo jasné, že vie byť aj primerane ostrá. Také niečo nemá nikto napísané na čele, ale isté veci sa dajú z osobného prejavu vytušiť. Ak výber týchto ľudí bola jej práca, potom zostáva iba zagratulovať.

Pozreli sme si miestnosti, kde budeme prednášať, hotelovú izbu a prešlo to naším testom.

Videli sme po ceste možno aj novšie a krajšie hotely, ale aj tento predstavuje primerane vysoký štandard a rozhodla najmä priama skúsenosť so službami, ktorá presne zapadla do obrazu, ktorý sme si urobili, keď sme hovorili s manažérkou. Keďže v novembri nebudeme čeliť takému davu hostí s džavotajúcimi detičkami, hotel by mal byť na našej akcii príjemným a pokojným miestom.

Rázna šéfka, dobre zvolený personál v plnom nasadení, čo rozdáva úsmevy, atraktívne prostredie, to je ten najlepší recept na úspech pre takéto zariadenie.



Foto: ©Fotolia.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára