pondelok 1. októbra 2012

Chráňte investície do seminárov V - ÚČASTNÍCI

Ani na okamih nepodľahnite dojmu, že stačí priviesť účastníkov seminára do prednáškovej miestnosti a všetko už bude dobré. Ani najlepší prednášateľ na svete totiž nemusí uspieť, ak tam bude mať ľudí, ktorí nechápu načo tam majú počúvať a prečo ich tam šéf poslal. 

Je rozumné, ak každý poslucháč (alebo aspoň väčšina) absolvuje krátky pohovor, pri ktorom s nimi prejdete dôvod, prečo by ich taký seminár mohol zaujímať. Opýtajte sa na ich prácu, na situácie, ktorým čelia, problémy na ktoré nemajú uspokojivé odpovede. Ak si nejaký študent myslí, že všetko ovláda, automaticky si vytvára bariéry a nebude tak ľahko prijímať prednesené dáta. Dobrý prednášateľ to síce ešte môže zachrániť a na začiatku si ľudia uvedomia, že nejaký problém existuje, ale nie je ideálne sa na to spoliehať.

Keď vidím výberové konania, kde treba dávať cenové ponuky na školenia a obsah sa stanoví bez toho, aby dodávateľská firma "vyspovedala" účastníkov, tak sa usmievam a viem, že to je značne amatérsky prístup. 

Ešte čosi - neposielajte na semináre najslabších pracovníkov v nádeji, že ich niekto šibne čarovným prútikom. Ak máte predajcu s chabými výsledkami, tak to nebude pre neznalosť predajných techník. Skôr to bude nedostatočná intenzita stretnutí, neochota dohodnúť si termíny, pridlhé vysedávanie za počítačom a "písanie ponúk". Taký človek sa vráti otrávený a bude tvrdiť, že vaša firma je "špecifická" a techniky predaja zo seminára sa u vás nedajú použiť...
Pošlite na seminár najlepších a tí dokážu oceniť rady od profesionálov a môžu výrazne zvýšiť svoju výkonnosť. Nezabúdajte, že poslať človeka na seminár by malo byť za odmenu ako prejav dôvery, nie otravná povinnosť, aby bol "šéf spokojný".




Foto: © Fotolia.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára