streda 20. novembra 2013

Nedramatizujte stres

Nie je dobré, ak šéf naučí svojich ľudí, že im dá pokyny na vyriešenie akéhokoľvek problému, s ktorým sa naňho obrátia. V niektorých prípadoch by ste až žasli, ako vedúci pracovníci poslušne reagujú na každú požiadavku svojich "podriadených".



Okrem toho, že neustále prezentovanie problémov zožerie značnú časť pracovného času šéfa, ubíja to aj iniciatívnosť (teda aj zodpovednosť) pracovníkov a ich schopnosť hľadať riešenia. Ak každý čaká, že šéf má určiť správny postup, nikto sa potom nenaučí konať samostatne.

Urobte si aspoň v predstavách malý test. Dokážete sa prizerať na to, ako sa niekto márne snaží objaviť v krížovke slovo, ktoré vy viete? Ak ste šéf, potom MUSÍTE vypestovať v sebe odolnosť voči nutkaniu ihneď niekomu povedať, čo má robiť.

Úloha:
Prejdite sa po firme a všímajte si nedostatky. Tentokrát odolajte nutkaniu poukázať na každú vec, ktorá by si zaslúžila váš zásah. Poobzerajte sa, zaregistrujte nedostatky a opustite ten priestor. Po chvíli sa tam vráťte a rozhodnite sa, ktorý nedostatok považujete za najväčší a požadujte nápravu, no zámerne ignorujte všetky ostatné.
(Týmto cvičením vás nechceme naučiť benevolentnosti. Chceme len vypestovať schopnosť udržať sa nad vecou a naučiť sa NECHCIEŤ riešiť úplne VŠETKO a ihneď.)

Ak ste človek, ktorý je zavalený telefonátmi od podriadených s požiadavkami na riešenie, čaká vás ďalšia ťažká úloha:
Nevíhajte nijakému podriadenému 2 dni telefón. Na 3. deň zavolajte každému, koho budete mať na zozname neprijatých hovorov.
Zistite, čo vlastne chcel a spýtajte sa ho/jej, či už je ten problém vyriešený.
Teraz si vyhodnoťte, koľko problémov si ľudia vyriešili sami, ak im nič iné nezostávalo.

Pochopili ste?

Naučte sa nemilosrdne požadovať od ľudí, aby si vyriešili problémy sami. Veď vy ste ich najímali na to, aby riešili vaše problémy a nie naopak...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára