piatok 5. augusta 2011

Svet sa mení, základy zostávajú

Spomeňte si ako ste získavali informácie pred 20 rokmi. A aké možnosti ste mali pred 30 rokmi?

Siahli ste do police s knihami, zašli ste do knižnice? Koho ste sa opýtali, ak ste potrebovali radu?

Náš život sa dramaticky zmenil vďaka internetu. Už nám to ani nedochádza, už si takmer nevieme rozpomenúť, ako to bolo, keď sme ešte nemohli gúglovať a nemali sme 500.000 odkazov za 0,18 sekundy.

Výhoda je v tom, aké je to všetko jednoduché. Nevýhoda je v tom, že pravdivosť informácií nie je zaručená a nie každý človek dokáže v záplave dát rozlišovať podstatné od bezvýznamného.


Je tu ešte jedna veľmi nebezpečná nevýhoda: Ak na tom internete nie ste, tak ako keby ste neexistovali. Horšie je to, že vy na tom internete asi ste, ale pri zvyčajnej ľudskej povrchnosti musíte byť na prvej strane vyhľadávača, inak ako by ste tam ani neboli.

Ovládať marketing v minulosti znamenalo poznať zvyklosti cieľovej skupiny. Čo čítajú zákazníci, čo pozerajú, kde sa im môžeme postaviť do cesty a získať ich pozornosť? Časopisy, noviny, televízia, billboardy, priamy marketing, to všetko fungovalo. Základom bolo poznať komunikačné línie zákazníka.

Zmenil sa ten základ? Nie. Rozdiel je len v tom, že dnes je hlavnou líniou v mnohých prípadoch internet.

Čo z toho vyplýva?

Musíte získať nové znalosti - ako sa v tejto džungli presadiť. Marketing na internete je v podstate nová dôležitá profesia. Ešte aj šéfovia musia pochopiť jej základy, ak nemajú ostať ako kôl v plote. V dnešnej dobe sa začína ukazovať, že žiadna stratégia firmy nebude fungovať, ak sa nebude brať do úvahy marketing na internete.

Základy zostali rovnaké, ale línie sa zmenili a tie treba od piky zmapovať. Spoznajte svoju mapu.


Odporúčam pozrieť si k tejto veci náš nový portál, ktorý s touto témou veľmi súvisí. Kliknite sem.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára