streda 3. októbra 2012

Chráňte investície do seminárov VI - TRÉNING PO SEMINÁRI

Predstavte si futbalové mužstvo, ktoré by absolvovalo jeden jediný tréning pred sezónou a dosť - už by nikdy netrénovalo.

Asi by v lige nemohlo uspieť. Jednoducho, príprava musí bežať ďalej, bez toho nemôže byť ani reči o profesionalite. 

Prečo si teda manažéri myslia, že stačí zobrať zamestnancov na jeden seminár a všetko bude dva roky fungovať? 

Občas budete manažment počuť hovoriť: "Nadšenie z toho vášho seminára dlho nevydržalo..." V skutočnosti sa vám ten manažér práve priznal: "Vykašľali sme sa na to trénovať každý mesiac techniky z vášho seminára..." alebo "Vôbec som nepreberal témy z manažérskeho seminára s podriadeným a úplne sme ignorovali etablovanie do praxe..."


Ak má byť investícia do vzdelávania účinná, potom treba s tým seminárom či tréningom pracovať ďalej. Treba do omrzenia preberať techniky a dáta zo seminárov so zamestnancami, lebo len vtedy môžete očakávať trvalú zmenu.

Nezabúdajte, že na školenie posielate ľudí aj preto, že niečo nerobia správne. Lenže ten nesprávny postup majú zažitý. Používajú ho asi tak, ako vlak koľajničky. Len opakovaným tréningom vyryjete nové drážky, kadiaľ sa zamestnanec odteraz vždy vyberie. Funguje to len vtedy, keď nad správnym postupom nepotrebuje ani premýšľať.

Tu sme pri dôvode, prečo chceme vidieť na seminároch nielen podriadených, ale aj ich nadriadených. Poslať zamestnacov a nezaujímať sa čo tam budú robiť znamená veľmi LENIVÝ, LENIVÝ, LENIVÝ prístup. Vyškoľte mi ich tam a už ma s tým neotravujte. Takto to nemôže fungovať. Musíte sa vzdelávať rovnako ako vaši priami podriadení a len POTOM môžeme očakávať, že budete vedieť, čo máte vyžadovať a ďalej s nimi drilovať.

Tréning je drina, ale víťazstvo je sladké...






Foto: © Fotolia.com


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára