utorok 19. novembra 2013

Nechajte šéfa na pokoji

Nedávno som mal stretnutie s jedným šéfom firmy a okrem iného sme sa bavili o strese a vyrušovaní. Sťažoval sa na to, že celý deň mu vyzváňa mobil, nevie sa sústrediť na prácu a niektoré veci dokončuje až v noci, keď už má pokoj.

Ešte aj v kancelárii naňho neustále doliehajú zamestnanci, ktorí stále prinášajú najrôznejšie podnety, ktoré on musí vyriešiť.



Sedeli sme tam hádam 2 hodiny a jeho telefón zvonil približne 20 krát, k tomu dostal 6 - 7 SMS-iek. Nepotreboval som sa na nič pýtať, na nič poukazovať, bolo mu jasné, že niečo nie je v poriadku. Cítil sa ako človiečik na morskom pobreží, ktorý neustále čelí veľkej vlne cunami.

Po chvíli si všimol, že mne telefón nevyzváňa a bol to preňho nezvyčajný kontrast. Objasnil som mu, že sa jedná o vec organizácie, lebo je nemysliteľné, aby sa na šéfa obracal každý s hocičím.

Tajomstvo je jednoduché.

Treba mať veľmi kompetentnú asistentku, ktorá ten príval na šéfa dokáže zadržať.



Je jasné, že nesmie cenzurovať dôležité veci a nerozhoduje ZA ŠÉFA, ale podľa vopred dohodnutej šablóny dokáže zabrániť tomu, aby sa šéfovi dostávali na línie zbytočnosti. Musí to byť veľmi odolná, rozhodná a hlavne poučená osoba.

Asistentka, sekretárka, pravá ruka, volajte to ako chcete, to je prvé opatrenie, ktoré odbremení šéfa od jeho trápenia.

(O chvíľu o tom idem prednášať na novom jednodňovom seminári).

Mimochodom, na tom stretnutí aj mne zazvonil 2x telefón, ale mal som ho v tichom režime.

Dajme si jednu radu - urobte si výpis všetkých hovorov za deň a pouvažujte nad tým, ktoré z nich skutočne a nevyhnutne vyžadovali váš zásah. Potom zvážte, ako by sa dalo spraviť to, aby takéto telefonáty zadržala asistentka a čo by musela vedieť, aby sa tie záležitosti presmerovali k tomu podriadenému, ktorý by to mal vyriešiť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára