Plánovanie
Majitelia občas (nespravodlivo) zazlievajú najatým manažérom, že vraj nevenujú dosť pozornosti plánovaniu.
Nuž, šéfovia musia samozrejme plánovať všeličo, ale jedna vec zostáva výsadou majiteľa:
STRATEGICKÉ PLÁNOVANIE.
Môžeme pokojne povedať, že manažment je tak trochu o dosahovaní cieľov, ktoré stanovil niekto iný, v našom prípade je to spravidla majiteľ. Vizionárstvo, stratégie, dlhodobé ciele, to je úloha majiteľov. Či už majiteľ dáva firme vízie sám, alebo získa niekoho, kto preňho tieto veci vymýšľa, stále je toto povinnosť majiteľa.
Firma potrebuje nejaký pozitívny cieľ, ktorý stojí za to. Aj keď vídame často ciele vo forme "Urobiť zisk vo výške x", je dosť dôležité, aby firma mala nejaký altruistický cieľ, inak povedané - cieľ by mal byť skôr o užitočnosti voči zákazníkom, ako o prospechu firmy. Tým netvrdíme, že firma nemá mať prospech, ale je ľahšie vytvoričť súhlas so zákaznickou obcou (a so svojimi pracovníkmi), ak povieme, že chceme slúžiť.
Ciele musia byť v súlade s poslaním firmy, aj preto je potrebné, aby o nich rozhodoval ten, kto udáva hlavné smery, definuje postupy, technológie a produkty firmy.
Dalo by sa o tom dlho hovoriť, ale povedzme si (pre niektorých prekvapivú) zásadu, že ciele má stanoviť majiteľ. Ak urobíte prieskum medzi ľuďmi a zistíte, že o cieli nevedia, alebo o ňom nemajú zhodu, potom je to zodpovednosť majiteľa.
Urobte s tým niečo!
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára