štvrtok 3. novembra 2011

Motorom môžu byť klienti

Nedávno som sa pozrel do unavenej tváre jedného klienta, ktorý si povzdychol nad svojím ťažkým osudom. Chýbala mu energia, chuť pokračovať v krízou zmietanej firme.

Keď sa niekedy dostanete do podobnej situácie, potom vám môže pomôcť nasledovná rada:

Zájdite za niekoľkými dobrými klientami, dávnejšími aj novšími a opýtajte sa ich na to, čo ste pre nich urobili. Spýtajte sa, ako vnímajú vaše partnerstvo, či spoluprácu.

Ak pri tom nezablúdite omylom k nejakému odroňovi, ktorý si necení ani mlieko vlastnej matere, ktorý zhodí kohokoľvek a kedykoľvek svojimi zhnusenými rečami, tak potom máte nádej na veľmi pozitívny zážitok. Dobrí klienti, ktorí sú zároveň dobrými ľuďmi, vás ocenia. Povedia svojimi slovami chválu na to, čo robíte a čo ste urobili. Toto môže byť nesmierne posilňujúci zážitok. Slová spokojného zákazníka vám napravia váš pohľad na zmysel života!

Ľudia by asi mali chváliť viacej, posmeliť vás do ďalšej snahy. Nerobia to dosť, nerobíme to dosť a v tomto sa môžeme všetci polepšiť. Ak dnes neoceníte niekoho dôležitého, potom tu pre vás už možno viacej nebude.

Ak nedostávate chválu a vďaku, tak to neznamená, že si ju nezaslúžite. Znamená to, že ľudia sú občas skúpi na pochvalu a vy ste sa neopýtali. Pocit osamelosti je niekedy iba neschopnosť položiť otázku svojim blížnym.

Ak objavíte a pochopíte, ako o vás zmýšľajú najlepší zákazníci, potom je to rovnaký zážitok, ako keď po dlhom nečase vyjde slnko.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára