pondelok 26. marca 2012

KRL trojuholník

Zákazníci trpia často naivitou. Najradšej by to mali takto:


To by bolo pekné, ale svet takto obvykle nefunguje. Mali by ste vedieť, že tento trojuholník v reálnom svete neexistuje.

Môžete mať toto:



Takého tovaru nájdete plné regály. Rýchlo a lacno niečo vyrobiť to sa dá, ale o kvalite nemôže byť ani reči. Hromadná výroba, optimalizovaná na cenu, to je v súčasnosti najčastejšia koncepcia.




Možná je aj takáto kombinácia:


Je možné spojiť dobrú cenu a obstojnú kvalitu, ale ťažko k tomu pridáte aj rýchlosť. To je ako malá reštaurácia, kde dostanete výborné jedlo, ale vyhoďte si z hlavy, že by ste rýchlo nakŕmili 3 autobusy turistov.



Aj takto to môže vyzerať:



Môžete dodávať rýchlo a kvalitne, ale potom už sotva dosiahnete zaujímavú cenu, lebo kvalita vo veľkom množstve si žiada skvelú organizáciu a investície, či nasadenie veľkej ľudskej sily.




Aj keď sú tieto úvahy zjednodušené, asi vám je jasné, o čom to tu hovoríme. Klienti budú žiadať, aby ste rýchlo dodali kvalitu, za nízku cenu. Ale tento trojuholník nikdy nie je trojuholník, ale iba úsečka. 2 faktory zladíte, ale nie tretí.

Ak máte klienta, ktorý to nechce pochopiť, pokojne mu dajte prečítať tento článok.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára