nedeľa 25. augusta 2013

Keď potrebujete predávať lacno...

V dnešnej dobe je výhodná cena v konkurenčnom boji nesmierne silný argument. Ak dokážete dosahovať ziskovosť pri nízkych cenách a ešte stále garantovať slušnú kvalitu v danej triede výrobkov, potom sa o odbyt nemusíte príliš obávať.

V poslednom období som dostal u našich zákazníkov spoľahlivý, aj keď náročný tip, ako byť neporaziteľným v konkurenčnom boji.


Prípad č. 1

Keď mi majiteľ firmy na potlač materiálov s hrdosťou ukazoval ich výrobu, spomenul, že od začiatku sa držia jednoduchej zásady. Vždy zainvestujú do najpokročilejšej technológie, aká je dostupná na trhu. Príprava výroby je blesková, potrebujú iba minimum obslužného personálu, spotreba farby je minimálna, kvalita výstupu je veľmi vysoká a dosahujú ziskovosť aj pri cene, o ktorej môže kokurencia iba snívať.


Prípad č. 2

V strojárskej firme mi majiteľ ukázal technológiu rezania materiálov, ktorá predstavovala 10-20 násobok investície, akú si v podobných prípadoch dovolí ich konkurencia. Tým dosiahnu, že vyrezaná súčiastka už nevyžaduje nijakú ďalšiu technologickú úpravu, čo predstavuje veľké šetrenie nákladov, stačí tam menej zamestnancov, šetrí sa čas a špičková technológia dosahuje aj nesmierne nízku zmetkovitosť.

Spoločným menovateľom oboch prípadov je odvážna masívna investícia do najpokrokovejšej technológie. Drahé veci nie sú drahé len tak pre nič za nič, najmä v technologickej oblasti to býva rozhodujúca výhoda.

Tento princíp sa dá aplikovať nielen v oblasti veľkých investícií do ucelených technológií, ale niekedy stačí kúpiť jeden stroj, či zainvestovať do organizačnej technológie, tréningu ľudí, atď.

Oplatí sa vystrčiť hlavu z ulity a rozhliadnuť sa po tom najlepšom, čo v danej chvíli v danej oblasti existuje. Keď potrebujete predávať lacno, možno by ste mali nakúpiť draho.

Možno je toto riešenie vaša ideálna stratégia.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára