Skutočný príbeh nemenovanej firmy:
Táto firma vyrába výrobky, ktorých kľúčová konkurenčná vlastnosť je vyššia kvalita, pretože to má slúžiť celé desaťročia. Verejnosť a klienti majú dlhodobo zafixovanú predstavu, že toto je drahšie, ale skutočne kvalitné. Śéf tejto firmy vysvetľuje už roky svojím partnerom - obchodným zastúpeniam, že toto bola, je a bude úspešná stratégia.
Ako to medzi obchodníkmi býva, jeho partneri na firemných stretnutiach už roky omieľajú pesničku, že treba znížiť ceny, aby boli rovnako lacní, alebo ešte lacnejší ako konkurencia. Vrchný šéf samozrejme o tom vie svoje a nikdy podobnú hlúposť nedovolil, ani sa nechystá prísť o svoju najväčšiu výhodu. Zákazníci aj v prieskumoch jasne hovoria: "Vy ste drahší a ste kvalitnejší."
Vrchný šéf však už niekedy stráca trpezlivosť, lebo stále mu pília uši, že by mali byť radšej najlacnejší. Až nedávno sa stalo čosi, čo by sme mohli označiť ako vtip priamo zo života. V rámci reklamnej akcie totiž pripravili klientom do letáku a inzerátov možnosť vyhrať televízor, fotoaparát, bicykel a podobné veci. Ako výhra boli použité bežné výrobky, žiadna extra trieda, ale solídny priemer.
Na stretnutí, kde sa kampaň prezentovala sa ozvali obchodníci takto: "To prečo ste tam dali ako výhru také šmejdy? Však to nikoho nezaujme! Ľudia dnes už nekupujú také lacné fotoaparáty, ale si potrpia na kvalitu!"
Vrchný šéf sa začal strašne smiať a hovorí: "Počúvate sa vy vôbec? Ešte pred 20 minútami ste mi tvrdili, že naše výrobky sú príliš drahé, že ľudia kašlú na kvalitu a kúpia od nás len vtedy, keď budeme najlacnejší. Teraz mi zrazu tvrdíte, že medzi výhry v kampani máme dať len najdrahšie veci. Čo ste už rozum potratili?"
Obchodníci v rozpakoch zmĺkli, zahanbili sa a asi konečne pochopili.
Šéf sa spokojne usmieval, lebo jeho ľudia sa chytili do vlastnej pasce.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára