štvrtok 23. septembra 2010

Pohľad zvonku



Ak žijete každý deň v nejakom prostredí, veľmi rýchlo si zvyknete na veci, ktoré tam nie sú v poriadku. V domácnostiach prejdú mesiace a roky, kým si domáci všimnú, že steny okolo vypínačov sú ochytané a tmavnú od špiny.

Človek je často v strese a vôľa niečo zmeniť k lepšiemu sa rýchlo vytratí pod tlakom udalostí, ktoré vyžadujú pozornosť.

Všimnite si, že v obývačke máte často pohodené rôzne veci a až keď očakávate návštevu, tak si ich všimnete. Prečo??? Lebo sa na svoj byt začnete pozerať pohľadom návštevníka.

Pozeráte sa na seba a svoj priestor ako keby ZVONKU.

Ja sám som bol nedávno na dovolenke a až keď som si pozeral fotografie, na ktorých bol môj čln, tak som sa zhrozil, že je strašne špinavý. Je to zvláštny jav. Naisto vidím svoj nafukovací čln lepšie, ak sa naň pozerám priamo. Mal som ho priamo pred očami, na pol metra! Ale až keď som chcel zavesiť na internet dovolenkové fotky, tak som sa prizrel lepšie a uvidel som tie fľaky. Nikto na svete ma nepresvedčí, že na obrazovke počítača uvidím svoj čln lepšie. Zbadal som však obraz, ktorý mali kritickým pohľadom ohodnotiť moji priatelia a zrazu som to videl ich očami.

Tak som okamžite vzal špongiu a čln som vyčistil za menej ako 20 minút.


Vtedy som si uvedomil, že vlastné problémy sa dajú často vyriešiť tým, že človek o nich začne rozprávať pozornému poslucháčovi. Pozor, dôležité je, aby bol trpezlivý a nezavalil vás ihneď svojimi nápadmi a návrhmi. Dobré riešenie nájdete veľmi často aj sami, stačí, ak dostanete možnosť vyrozprávať sa o svojej situácii.

Možno je toto aj základom úspechu konzultantov ako som ja a moji kolegovia.

Občas pomáhame vedúcim aj tým, že ich necháme rozprávať o svojej firme, dokonca sa prechádzame firmou a necháme si veci predviesť. Keď niečo nefunguje dobre, šéfa to často dostane do rozpakov, ale v podstate je za to všetko vďačný.

Máte teda problém? Pouvažujte nad tým, ako by ste ho niekomu vysvetlili. A možno nájdete rýchlo to správne riešenie.

Ste vo svojej kancelárii? Zavrite oči. Potom ich otvorte a pozrite sa okolo seba. Je dosť možné, že uvidíte veci, ktoré už dávno vyžadujú váš zásah.







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára