štvrtok 9. decembra 2010

Pomoc za peniaze ?

Prečo si verejnosť často myslí, že podnikatelia sú hrabivci a mamonári? Prečo sa úspech manažérov meria najčastejšie peniazmi? Prečo je na tomto svete taká obrovská snaha získať peniaze?

Peniaze, to je taká zvláštna vec. Veľa ľudí po nich túži. Prečo?



Lebo predstavujú slobodu a možnosť voľby. Predstavujú energiu. Túžiť po peniazoch je samozrejme hlúposť, až to mraky brzdí. Je to podobné, ako keby šofér túžil iba po benzíne. V skutočnosti šofér nechce benzín, ale chcel by byť v cieli svojej cesty, chcel by mať možnosť jazdiť kamkoľvek a to mu umožňuje plná nádrž.

Normálny človek netúži po peniazoch, ale po veciach, ktoré za ne môže kúpiť. Ak má plnú peňaženku, môže si dopriať veci, ktoré potrebuje pre prosté prežitie, ale aj luxus, cestovanie a pôžitky.

Je správne chcieť veľa peňazí? Nuž, závisí to od toho, čo s nimi chcete spraviť. Na stránkach tohto blogu sme už veľa krát preberali, že človek je šťastný vtedy, ak je užitočný pre druhých. Asi by ste sa strašne čudovali, keby ktosi tvrdil, že blahoslavená Matka Tereza bola hrabivá. Nielenže by ste sa čudovali, ale podobné tvrdenie by vo vás priam vyvolalo hnev. Pritom Matka Tereza po tom, čo obdržala Nobelovu cenu požiadala, aby sa nekonal obvyklý banket, ale aby všetky peniaze venovali na podporu bedárov v Kalkate. Nedopriala hosťom obed, nezaváhala a urobila všetko preto, aby sa peňazí zmocnila (priam ich zhrabla) a použila na zlepšenie života biednych ľudí. Toto jej nikto nikdy nebude mať za zlé, naopak, jej príbeh je inšpiráciou pre mnohých ľudí.

Akákoľvek organizácia je povinná dosiahnuť istý blahobyt, alebo povedzme to takto - finančnú silu. Slúžiť dokáže len vtedy, ak dokáže pokrývať svoje náklady, zaplatiť kvalitný personál a vybudovať svoje postavenie. Propagácia tiež stojí nemalé peniaze.

Preto manažment, keď už raz má slušný a etický produkt, musí pracovať veľmi dôsledne na tom, aby sa zarábalo veľa peňazí. Šéfom môže byť v podstate jedno, že ich ktosi obviní z hrabivosti, za predpokladu, že v prvom rade sa budú snažiť podporiť stabilitu, moc a dlhovekosť vlastnej organizácie. Ak niekto predáva mačacie zlato a bude na tom zarábať, tak samozrejme spustí veľký krik, ba až ohováračskú kampaň proti každému, kto začne predávať pravé zlato. Ak predávate pravé zlato, musíte sa snažiť dobre zarobiť, inak ten útok nemusíte prežiť.

Mýlia sa všetci tí, ktorí si myslia, že pomáhať možno iba zadarmo. To nie je možné. Výmena vždy musí byť. Ak niekto účinne pomáha, tak je priam povinný dbať aj o svoje vlastné prežitie. Šéf je povinný dbať o svoju efektivitu a musí si vytvoriť podmienky pre svoju prácu, čo obnáša napríklad primerané auto, pohodlie a obslužný personál.

Šťastie si človek nekúpi, dá sa len a len odrobiť. Radosť nie je za peniaze, ani láska, vzťahy či akékoľvek hodnotné pocity. Dá sa dokonca povedať, že povrchní ľudia, ktorí nechápu základy života a naháňajú sa vyslovene za peniazmi, NEBUDÚ šťastní.



Peniaze sú však dôležité meradlo, lebo ukazuje, ako si niekoho váži verejnosť. Keby ste vyrábali špagety, tak množstvo utŕžených peňazí hovorí aj o tom, koľko radosti zažili vaši zákazníci s vidličkou v ruke. Ak robíte hudbu, peniaze tak trochu vypovedajú o zimomriavkach, ktoré chodia poslucháčom po chrbte pri niektorých skladbách. Ak robíte filmy, tak pokladničky v kinách do istej miery odrážajú slzy dojatia a pohnutie divákov na konci filmu.

Dobrý manažment sa snaží, aby organizácia zarábala tony peňazí. Je to meradlo užitočnosti v našej spoločnosti. Nečudujte sa, že sa ľudia pozerajú na tých, čo sú bez peňazí ako na zločincov.

Chudoba vyvoláva odsúdenie, bohatstvo závisť.

Zarábajte, zarábajte veľa peňazí. Len vtedy dokážete pomáhať ešte viacej.

5 komentárov:

  1. "Zarábajte, zarábajte veľa peňazí. Len vtedy dokážete pomáhať ešte viacej." - priznam sa, ze tejto poslednej vete som najprv celkom nerozumela. Tak som si clanok precitala este raz. Podla 1 z predchadzajucich odstavcov sa mi zda, ze to "pomahanie" je skor vyvolavanie nejakeho pocitu potreby, nie ako samotna cinnost pomoct niekomu. Takze ked sa firma bude zaoberat pocitacovymi hrami, tak ta "pomoc" bude predstavovat vyvolanie potreby po pocitacovychhrach v co najvacsom pocte ludi? Ak ta nejaka firma sa zaobera krasou, tak bude "pomahat" tym, ze vsugeruje masam, ze chcu byt este krajsi, alebo ze vobec nie su pekni? Vlastne, ked sa zamyslim, tak aj farmaceuticke firmy na to, aby spropagovali svoj "vynikajuci" liek, pouzivaju metodu "pomoci". Uvazujem dobre?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dobrá otázka, tak to skúsme objasniť.
    Ak hovoríme o pomoci, máme na mysli skutočnú pomoc a nie poškodzovanie ľudí pod pláštikom pomoci. Ak farmaceutické firmy pod zámienkou zlepšovania zdravia budú ohlupovať národ a ich vakcíny budú spôsobovať choroby (čo podľa mňa naozaj robia http://www.gorila.sk/product/320470), tak to nie je pomoc, ale sprisahanie a kriminálne získané peniaze.
    Pomoc je pomoc a ubližovanie je ubližovanie. Je pravda, že sú firmy, ktoré zarábajú veľké peniaze preto, lebo majú prostriedky na ohlupovanie ľudí, majú lobistov, podplatených novinárov, kamarádšafty vo vláde a podobne.
    Preto v článku hovorím, že ak má niekto kvalitný produkt a skutočne pomáha, tak je jeho povinnosťou, aby zarábal peniaze, lebo inak už onedlho pomáhať nebude. Je to aj preto, lebo ak niekto predáva podvodný produkt a darí sa mu ohlupovať ľudí, tak až príde niekto so SKUTOČNÝM riešením, tak ten podvodník bude venovať veľa peňazí do ohovárania toho dobrého. Preto ten dobrý musí čo najskôr zarábať dosť peňazí, inak sa neubráni. Ak niekto ponúka skutočné riešenie a naozaj pomáha, potom je povinný mať úspech, vrátane finančného.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Doplnil som text jedného odstavca, aby to bolo jasnejšie.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Aha - takze mam poovinnost mat uspech :) este tak prist na sposob, ako to dosiahnut...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. danka podľa mna firma ktorá rieši PC hry - umožnuje ľudom relaxovať, alebo vypnúť. nehovorím že posolstvo firmy sa nedá zmršiť ale takto by som to vnímala.

    OdpovedaťOdstrániť