utorok 9. marca 2010

Ako má vyzerať pracovný deň majiteľa firmy?

Uvažovali ste nad tým, ako má vyzerať typický pracovný deň majiteľa firmy?

Niekto sa zasmeje a povie:
Teoreticky by som mal tráviť čas medzi golfovým ihriskom a mojou jachtou, ale v skutočnosti som dnes riadil svoju firmu rovnako, ako to robím už vyše 17 rokov.

Doplníme otázku a spýtame sa, čo ste teda dnes robili?

Odpoveď by mohla znieť:
Ráno sme mali hodinu a pol poradu, dosť som sa musel rozčuľovať, lebo naši servisáci si minulý týždeň zobrali dovolenky mimo harmonogramu a vznikol strašný chaos. Potom som bol orodovať u najväčšieho zákazníka, aby nám poslali peniaze. Následne som išiel do banky riešiť kontokorent a mal som pracovný obed s nádejným klientom. Poobede som riešil, ktoré platby by mali ísť ako prvé a potom som mal krátke stretnutie so šéfom predaja, lebo naši predajcovia podľa mňa priveľa vysedávajú vo firme. Potom bol u mňa na koberci šéf servisu a až podvečer som sa dostal k 150 neprečítaným mailom.

xxx

Ak váš deň vyzeral podobne, ako je opísané vyššie, tak máme jasný verdikt. V podstate ste z majiteľských povinností neriešili NIČ. Mohli by sme pokojne povedať, že povinnosti majiteľa sú veľmi často zanedbávané, lebo majitelia sú veľmi často riaditeľmi svojich podnikov a musíme veľmi dôrazne pripomenúť, že šéf majiteľ. To, že to robí tá istá osoba ešte neznamená, že sú tie povinnosti rovnaké.

Ešte čosi by sme mali povedať. Ak ste skutočne robili to, čo opisujeme vyššie, tak aj šéfom ste boli len na 20%.

Dotýkame sa dosť závažnej témy, v ktorej má veľa majiteľov a šéfov závažné otázniky.

Čo presne by mal robiť majiteľ? V čom sa líši jeho práca od šéfovskej? Čo sa stane, ak nemá čas robiť poriadne tieto posty?

Na túto a dalšie otázky sa pokúsime dať odpovede v ďalších príspevkoch na tomto blogu.

2 komentáre:

  1. Článok mi hovorí z duše. Viem, že majiteľ nie je riaditeľ a že jeho povinnosti by sa mali výrazne odlišovať od povinností riaditeľa.

    Čo a ako má robiť majiteľ a čo a ako riaditeľ maličkej začínajúcej firmy, čo chce dorásť na veľkú a prosperujúcu firmu? Ako začať?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Poprosím o strpenie, mám nachystaný miniseriál na túto tému. Postupne si tieto veci objasníme, prípadne sa k otázke vrátim na konci.

    OdpovedaťOdstrániť