streda 27. apríla 2011

Čo nám dvíha tlak

Opusťme na chvíľku seriál o plánovaní a poďme sa pozrieť na jeden aspekt podnikania, ktorý nemožno podceniť. Darmo budeme hovoriť o cieľoch a ideáloch, žiadna stratégia nás nezachráni, ak vás zradí taká elementárna vec, ako vlastné telo.



Aj keby som tu mohol zasvätene hovoriť o psychosomatických príčinách chorôb, toto dám nabok a chcem sa s vami podeliť o veľmi jednoduchú vec, ktorú mi potvrdilo za posledné týždne hneď niekoľko dôveryhodných zdrojov a hlavne som to vyskúšal ja sám.

Áno, hovoríme o vysokom tlaku. Stres, nedostatok času, zlé stravovacie návyky, málo športu, to všetko sú už otrepané témy a niektorí ľudia už majú prst na myši, aby jediným klikom prešli na inú tému. Nuž, ale počkajte. Toto je fakt jednoduchá vec.


Od istého veku vás už páni doktori doslova začnú prenasledovať s liekmi proti vysokému tlaku. Budú vám tvrdiť, že inak sa proti tomuto neduhu nedá bojovať. Nuž, nechajme na pokoji úvahy, či to je tak, alebo či tomu veria, alebo len splácajú dlh výrobcovi liekov za pozvánku na lekársky kongres v Honolulu.


Ak naozaj zápasíte s vysokým tlakom, zadovážte si domáci tlakomer. Potom vyskúšajte nasledovné:
Ráno ešte pred raňajkami do seba postupne nalejte 1,5 litra vody. Mne sa to zdalo najprv nemožné, ale postupne som to zvládol. A stalo sa to, čo mi tvrdilo niekoľko mojich priateľov a známych. Tlak sa mi upravil na hodnoty, ktoré som mal hádam pred dvadsiatimi rokmi. Pozor, tu sa nebavíme o tom, že pite vodu a vysaďte lieky, aj keď sa vám tlak nezníži. Hovoríme o tých ľuďoch, ktorým to zaberie tak, že sa im tlak upraví do prijateľných hodnôt.

Viacerí ľudia mi povedali, že takto mohli vysadiť lieky, ktoré by inak brali hádam do smrti a naozaj ma svrbia prsty, aby som tu o ich vedľajších účinkoch čosi napísal, ale nechajme to radšej tak.

Ak vás trápi vsoký tlak, overte si toto sami.

Že by si vaše zdravie zaslúžilo aj iné opatrenia, o tom by sa dalo tiež hovoriť, ale o tom snáď niekedy inokedy.

Dajte si ráno čistú vodu, uvidíte, čo to spraví. Viem, že mnohí manažéri s tým tlakom fakt bojujú a nedalo mi to, aby som takúto jednoduchú vec nespomenul. Vyskúšajte to, odmerajte sa a uvidíte.


Obrázok: Fotolia

1 komentár: